Rowery Kross 2024/2023 - OPINIE Rowery trekkingowe Kross 2023/2022

Kross TRANS 5.0 2023 – porządny rower trekkingowy

kross trans 5.0 2023 męski

Kross Trans 5.0 2023/2022 – cena 3299 zł. Jeden z czołowych rowerów na dalekie wyprawy krajoznawcze. Ten porządny rower trekkingowy został zbudowany przez zespół profesjonalistów z firmy Kross. Jest komfortowy i wygodny, czyli taki jaki powinien być rower trekkingowy. Pod względem technicznym nie ma zastrzeżeń, rower jest bezawaryjny i sprawdzony.

Trans 5.0 jest wyposażony podobnie jak inne trekkingi: w mocny bagażnik, wykonane starannie błotniki, podpórkę i niezawodny osprzęt Shimano.




 

Kross Trans 5.0 to solidnie wyposażony rower trekkingowy dla osób lubiących dalekie podróże turystyczne.  Doskonały wybór dla osób, które od roweru oczekują wygody, uniwersalności i solidności.

Rower nie należy do tanich. Jest to model średniej półki cenowej w swojej kategorii rowerów trekkingowych z dynamem w piaście. Zastosowane podzespoły (przerzutki, amortyzatory, korba, etc.) należą do dobrej klasy w rowerach Krossa. Kupując rower Kross Trans 5.0 kupujesz pewny, sprawdzony i od lat rozwijamy sprzęt, który objęty jest 2-letnią gwarancją czołowego polskiego (a także europejskiego!) producenta rowerów. Analogiczne rowery innych zagranicznych marek (rowery Trek, Kellys) są droższe, ale i słabsze pod względem technicznym.

KROSS TRANS 5.0 2023

CENA

Katalogowa: 3299 zł
Poza sezonem: 2899 zł – 3099 zł
Rower kupisz w sklepach:

Poszukując bardzo wygodnego roweru trekkingowego, warto spojrzeć na model Kross Trans 5.0 2023, który idealnie nadaje się do jazdy po mieście, jak i poza nim. Jest to niezwykle wygodny model roweru, który oferuje nam wszelkie niezbędne udogodnienia. Dzięki ramie z obniżonym przekrokiem uzyskamy jeszcze lepszą geometrię jazdy, która sprawi, że będziemy mieć świetne doznania podczas jazdy. Jest to więc idealny rower do jazdy w terenie tym bardziej w momencie, w którym do dyspozycji otrzymujemy wzmocniony bagażnik.

W modelu Kross Trans 5.0 2023 zadbano o najlepszy osprzęt niezbędny do jazdy. Skutkiem tego, będziemy mogli skorzystać z wysokiej klasy opon Schwalbe Silento 42-622, które poradzą sobie z jazdą na najtrudniejszym terenie, w dowolnych warunkach atmosferycznych. Do naszej dyspozycji są także przerzutki Shimano Deore M592 oraz przednia przerzutka Tourney TY710, które zagwarantują nam aż 24 przełożenia, dzięki którym dopasujemy idealnie bieg do podłoża, na którym aktualnie się znajdziemy. Zarówno wysokie podjazdy jak i równe drogi pozwolą uzyskać nam wysoką prędkość.

Rower trekkingowy Kross Trans 5.0 2023 posiada także amortyzowany widelec SR Suntour NEX, dzięki któremu nierówności na trasie nie będą sprawiać żadnych problemów. Wszystko dlatego, że amortyzator świetnie radzi sobie z ich tłumieniem. Dodając do tego bardzo lekką ramę, wykonaną ze stopu aluminium performance 6061 uzyskamy niezwykle przyjemny i prosty w prowadzeniu rower, w każdym terenie.

kross trans 5.0 2023 męski

kross trans 5.0 2023 męski

Kross Trans 5.0 2023 damski

Damski rower trekkingowy Kross Trans 5.0 2023 został stworzony z myślą o kobietach, które potrzebują praktycznego i wygodnego roweru w każdy teren. Jest to bowiem rower, stworzony na niezwykle dobrym osprzęcie, który sprawdzi się w jeździe zarówno po prostych drogach po mieście, jak i poza nim, kiedy udamy się do lasu, czy na inne wycieczki rowerowe. Wszystko dzięki zastosowaniu ramy z obniżonym przekrokiem, która poprawia w znaczny sposób geometrię całego roweru. Dzięki temu, uzyskujemy świetnie doznania podczas jazdy i bardzo dużą kontrolę nad rowerem.

Specyfikacja Kross Trans 5.0 damski 2023

W modelu Kross Trans 5.0 damski 2023 postawiono na sprawdzone części i rozwiązania, które sprawdzą się podczas jazdy. Do naszej dyspozycji są między innymi renomowane opony marki Schwalbe Silento 42-622, dzięki którym bez problemu wybierzemy się na przejażdżkę w lasy czy nawet w góry. Oprócz tego, model Kross Trans 5.0 damski 2023 posiada tylną przerzutkę marki Shimano Deore M592, a także przednią przerzutkę Tourney TY710, dzięki której uzyskamy aż 24 przełożenia. Dzięki takiej ilości przełożeń, poradzimy sobie z dużymi podjazdami, a także nabierzemy dużej prędkości podczas jazdy na prostej drodze.

Oprócz tego, warty wspomnienia jest amortyzowany widelec marki SR Suntour NEX, dzięki któremu stłumimy wszystkie nierówności, które napotkamy na drodze. Rower świetnie radzi sobie więc z konarami drzew, a także innymi nierównościami, które spotkamy podczas jazdy w terenie.

 

kross trans 5.0 2023 damski

kross trans 5.0 2023 damski

KOLORY ROWERU

  • perłowy / czarny połysk
  • rubinowy / czarny połysk
  • khaki / czarny mat
  • czarny / szary połysk

SPECYFIKACJA ROWERU

Rama i widelec

Wykończenie lakierupołysk
Materiał Ramy ALUMINIUM PERFORMANCE
WIDELECSR SUNTOUR NEX
Skok widelca63mm
TYLNY AMORTYZATORBRAK
SKOK TYLNEGO AMORTYZATORABRAK

Napęd

PRZERZUTKA PRZÓDSHIMANO TOURNEY TY710
PRZERZUTKA TYŁSHIMANO DEORE M592
MANETKISHIMANO EF505
KORBAALUMINIUM
KORONKI48T-38T-28T/170MM
KASETA / WOLNOBIEGSHIMANO HG31
ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU11-32T
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ24
SUPORTFP-B902
ŁAŃCUCHYBN S8

Koła

PIASTA PRZÓDSHIMANO DH3D37
PIASTA TYŁSHIMANO FH-M3050
OBRĘCZEKROSS
OPONYSCHWALBE SILENTO 42-622

Hamulce

HAMULEC PRZÓDSHIMANO MT200
HAMULEC TYŁSHIMANO MT200
DŹWIGNIE HAMULCASHIMANO EF505
TARCZE HAMULCOWESHIMANO RT26 (160)
Tarcze hamulcowe tyłSHIMANO RT26 (160)

Komponenty

KIEROWNICASTEEL 600MM
WSPORNIK KIEROWNICYALUMINIUM 110MM/25,4
SIODŁOKROSS
WSPORNIK SIODŁAALUMINIUM 27,2×350 AMO
STERYFP-H805A; 1 1/8″
CHWYTYKROSS GRIPEN
PEDAŁYFP-910

System e-bike

SILNIKBRAK
BATERIABRAK
WYŚWIETLACZBRAK

 

KROSS TRANS 5.0 2022

CENA

Katalogowa: 3099 zł
Poza sezonem: 2799 zł – 2999 zł
Rower kupisz w sklepach:

Wysokiej klasy rower KROSS Trans 5.0 2022 to idealna propozycja dla wszystkich zapaleńców, którzy chcą się cieszyć rowerem kompletnym, dopasowanym do każdej trasy. Wybierając rower KROSS Trans 5.0 możemy liczyć na dostęp do najlepszej ramy, która została wyprofilowana tak, aby w każdych warunkach jezdnych zapewnić nam odpowiednią dozę wygody. Rama jest z obniżonym przekrokiem i została stworzona specjalnie w oparciu o geometrię, która zapewnia najwyższy komfort podczas jazdy. Rower KROSS Trans 5.0 jest także wyposażony w specjalny bagażnik, który pomieści ciężki bagaż. Dodatkowym atutem są pełne błotniki, które nie pozwolą na zabrudzenia naszych ubrań podczas jazdy w trasie.

Rower KROSS Trans 5.0 to propozycja, która została przygotowana na każde warunki. Dzięki temu do naszej dyspozycji jest bardzo dobry osprzęt, w tym między innymi hamulce tarczowe, odpowiadające za bardzo mocne hamowanie w każdych warunkach. Do tego profesjonalne opony Schwalbe Silento 42-622 pozwolą nam wykorzystać nasz rower właściwie w dowolnych warunkach i przy każdej nawierzchni. Zastosowany napęd składający się z części Shimano gwarantuje nam także najwyższą jakość podczas jazdy. Dzięki tylnej przerzutce Shimano Deore M592 oraz przedniej Tourney TY710 uzyskujemy aż 24 przełożenia, dzięki którym każda trasa będzie lekka i wygodna.

Jeśli natomiast chodzi o wygodę jazdy, za nią odpowiedzialny jest amortyzowany widelec SR Suntour NEX, dzięki któremu bez problemu pokonamy każdy krawężnik w mieście, ale także i każdy korzeń drzewa w lesie.

Kross Trans 5.0 2022

Kross Trans 5.0 2022

Kross Trans 5.0 2022 damski

Damska wersja modelu KROSS Trans 5.0 2022 to połączenie najlepszych rozwiązań rowerowych wraz z najlepszymi częściami, które dostępne są dziś na rynku. Dodatkowym atutem jest specjalnie opracowana rama, której geometria jest dopasowana do kobiet, dzięki czemu jazda na KROSS Trans 5.0 jest jeszcze bardziej przyjemna. Dodatkowymi atutami modelu KROSS Trans 5.0 jest oczywiście zastosowany bagażnik, który pozwoli nam zabrać ze sobą masę rzeczy. Kolejnym argumentem będą także pełne błotniki, dzięki którym nie ubrudzimy się podczas przejazdu w trudnych warunkach pogodowych. Dzięki temu jest to idealny rower dla kobiety, która chce się poruszać nim zarówno po mieście, jak i w trasie, czy też w górach.

Rower KROSS Trans 5.0 to oczywiście starannie przemyślane komponenty, dlatego nie mogło zabraknąć tutaj chociażby hamulców tarczowych, które pozwalają nam uzyskać odpowiednio mocną siłę hamowania. Do naszej dyspozycji są także profesjonalne opony Schwalbe Silento 42-622, dzięki którym jazda staje się bardzo prosta w każdych warunkach atmosferycznych. Wysokiej jakości napęd wykonany z komponentów marki Shimano gwarantuje nam aż 24 przełożeń. Jeśli chodzi o same przerzutki, w tym modelu zostały zastosowane modele Shimano Deore M592 oraz przedni Tourney TY710.

Za wygodę w każdych warunkach będzie natomiast odpowiadać widelec SR Suntour NEX, który świetnie zbiera wszelkie nierówności, które napotkamy na naszej trasie. Dzięki temu możemy cieszyć się wygodnym przejazdem zarówno w warunkach miejskich, jak i również na trasach pozamiejskich, które cechują się różnymi nierównościami na trasie.

Kross Trans 5.0 damski 2022

Kross Trans 5.0 damski 2022

KOLORY ROWERU

  • perłowy / czarny połysk
  • rubinowy / czarny połysk
  • khaki / czarny mat
  • czarny / szary połysk

SPECYFIKACJA ROWERU

Rama i widelec

Wykończenie lakierupołysk
Materiał Ramy ALUMINIUM PERFORMANCE
WIDELECSR SUNTOUR NEX
Skok widelca63mm
TYLNY AMORTYZATORBRAK
Skok tylnego amortyzatoraBRAK

Napęd

PRZERZUTKA PRZÓDSHIMANO TOURNEY TY710
PRZERZUTKA TYŁSHIMANO DEORE M592
MANETKISHIMANO EF505
KORBASR SUNTOUR
Koronki48T-38T-28T/170MM
KASETA / WOLNOBIEGSHIMANO HG31
Zakres kasety / wolnobiegu11-32T
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ24
SUPORTFP-B902
ŁAŃCUCHYBN S8

Koła

PIASTA PRZÓDSHIMANO DH3D37
PIASTA TYŁSHIMANO TX505
OBRĘCZEKROSS
OPONYSCHWALBE SILENTO 42-622

Hamulce

HAMULEC PRZÓDSHIMANO MT200
HAMULEC TYŁSHIMANO MT200
DŹWIGNIE HAMULCASHIMANO EF505
TARCZE HAMULCOWESHIMANO RT10 (160)

Komponenty

KIEROWNICASTEEL 600MM
WSPORNIK KIEROWNICYALUMINIUM 110MM/25,4
SIODŁOKROSS
WSPORNIK SIODŁAALUMINIUM 27,2×350 AMO
STERYFP-H805A; 1 1/8″
CHWYTYKROSS GRIPEN
PEDAŁYFP-910

 

KROSS TRANS 5.0 2021

CENA

Katalogowa: 2799 zł
Poza sezonem: 2399 zł – 2599 zł
Rower kupisz w sklepach:

Kross Trans 5.0 2021 to nowoczesny rower trekkingowy zaprojektowany z myślą o pokonywaniu długich i zróżnicowanych trans w komfortowych warunkach. Wytrzymała, aluminiowa rama oraz bogaty osprzęt czynią go rowerem wielozadaniowym. Ten porządny rower trekkingowy podrożał względem zeszłego modelu o 300 zł. Jest to jednak już zupełnie inny rower.

kross trans 5.0 2021

Kross Trans 5.0 2021

Jaki osprzęt posiada rower trekkingowy Kross Trans 5.0?

Rower trekkingowy Trans 5.0 posiada aluminiową ramę, oferującą lekkość oraz wytrzymałość. Napęd stanowią przerzutki przednia i tylna Shimano, oferujące nam w sumie 24 przełożenia. Rower posiada duże 28-calowe koła z oponami Schwalbe Silento o szerokości 42mm. Amortyzowany widelec SR Suntour Nex dobrze pochłania wstrząsy oraz dba o wysokim komfort rąk w długich trasach. O większe bezpieczeństwo dbają wysokiej jakości hamulce tarczowe.

Kross Trans 5.0 2021 damski

kross trans 5.0 2021 damski

Kross Trans 5.0 2021 damski

Czym charakteryzuje się rower Kross Trans 5.0 2021?

Rower turystyczny Kross Trans 5.0 2021 to idealny wybór dla osób, które cenią sobie komfort podczas długich wycieczek rowerowych. Ten model świetnie poradzi sobie na ścieżkach asfaltowych i nieutwardzonych. Duża liczba przełożeń pozwala dostosować napęd do każdego ukształtowania terenu. Rower posiada również zintegrowany bagażnik oraz oświetlenie, dzięki czemu, jest w pełni przygotowany na długą wyprawę.

KOLORY ROWERU

  • perłowy / czarny połysk
  • rubinowy / czarny połysk
  • khaki / czarny mat
  • czarny / szary połysk

SPECYFIKACJA ROWERU

Rama i widelec

Wykończenie lakierupołysk
Materiał Ramy ALUMINIUM PERFORMANCE
WIDELECSR SUNTOUR NEX
Skok widelca63mm
TYLNY AMORTYZATORBRAK
Skok tylnego amortyzatoraBRAK

Napęd

PRZERZUTKA PRZÓDSHIMANO TOURNEY TY710
PRZERZUTKA TYŁSHIMANO DEORE M592
MANETKISHIMANO EF505
KORBASR SUNTOUR
Koronki48T-38T-28T/170MM
KASETA / WOLNOBIEGSHIMANO HG31
Zakres kasety / wolnobiegu11-32T
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ24
SUPORTFP-B902
ŁAŃCUCHYBN S8

Koła

PIASTA PRZÓDSHIMANO DH3D37
PIASTA TYŁSHIMANO TX505
OBRĘCZEKROSS
OPONYSCHWALBE SILENTO 42-622

Hamulce

HAMULEC PRZÓDSHIMANO MT200
HAMULEC TYŁSHIMANO MT200
DŹWIGNIE HAMULCASHIMANO EF505
TARCZE HAMULCOWESHIMANO RT10 (160)

Komponenty

KIEROWNICASTEEL 600MM
WSPORNIK KIEROWNICYALUMINIUM 25,4 (DS- 90MM, S- 90MM, DM- 110MM, M- 110MM, DL- 110MM, L- 110MM, XL-110MM)
SIODŁOSELLE ROYAL
WSPORNIK SIODŁAALUMINIUM 27,2×350 AMO
STERYFP-H805A; 1 1/8″
CHWYTYKROSS GRIPEN
PEDAŁYFP-910

System e-bike

SILNIKBRAK
BATERIABRAK
WYŚWIETLACZBRAK

 

KROSS TRANS 5.0 2020

CENA

Katalogowa: 2499 zł
Poza sezonem: 2099 zł – 2299 zł
Rower kupisz w sklepach:

Kross Trans 5.0 2020 posiada nową, wygodną i lekką ramę o aerodynamicznym profilu. Wysoki komfort jazdy dzięki amortyzatorowi SR Suntour NEX oraz siodełku z amortyzowaną sztycą podsiodłową. Mocne oświetlenie zasilane prądnicą w piaście sprawia, że jazda po zmroku jest czystą przyjemnością.

Kross Trans 5.0 2020 męski

Kross Trans 5.0 2020 męski

24 biegi w napędzie na przerzutkach Shimano Deore. Wytrzymałe, pełne błotniki i osłona napędu zapewnią komfort jazdy. Ponadto rower w standardzie posiada podpórkę, bagażnik i całe wyposażenie jakie do roweru można dopasować.

Kross Trans 5.0 2020 damski

Kross Trans 5.0 damski posiada ramę zrobioną z lekkiego stopu aluminium. Pozycja za kierownicą będzie stabilna i wygodna. Z pewnością takie ułożenie ciała ułatwia obserwację drogi. Komfort jazdy w gorszych warunkach pogodowych ułatwiają błotniki, hamulce i amortyzator przedni. Duże, 28 calowe koła także dają moc w tym rowerze. Ukoronowaniem jest amortyzowane siodełko.

Kross Trans 5.0 2020 damski

Kross Trans 5.0 2020 damski

Rower damski posiada ciemne malowanie, co niektórym paniom może się nie spodobać, a innym wręcz przeciwnie. Nic straconego, rower ma także drugą wersję kolorystyczną, fioletowo-srebrną.

SPECYFIKACJA ROWERU

Rama
Materiał ramy:
Aluminium Performance
Widelec:
SR SUNTOUR NEX
Tylny amortyzator:
Koła
Piasta przód:
SHIMANO DH3D37
Piasta tył:
SHIMANO TX505
Opony:
SCHWALBE SILENTO 42-622
Obręcze:
Kross (aluminium, double wall)
Napęd
Przerzutka przód:
SHIMANO TOURNEY TY710
Przerzutka tył:
Shimano Deore M591
Hamulce przód:
V-brake
Hamulce tył:
SHIMANO MT200
Dźwignie hamulca:
SHIMANO MT200
Manetki:
SHIMANO EF505
Korby:
SR SUNTOUR
Suport:
FP-B902
Łańcuch:
YBN S8
Kaseta / Wolnobieg:
SHIMANO HG31
Komponenty
Kierownica:
STEEL 600MM
Wspornik kierownicy:
ALUMINIUM 110MM/25,4
Wspornik siodła:
ALUMINIUM 27,2X350
Stery:
FP-H815 (1-1/8″)
Siodło:
Selle Royal
Chwyty:
Kross Gripen
Pedały:
FP-910

 

Dobór ramy

  • męski występuje w 4 rozmiarach: S, M, L i XL.

Najpopularniejsze są M i L, odpowiednio dla mężczyzn 170-180 i 180-193 cm wzrostu. S-ka jest dla osób poniżej 170 cm, a XL-ka dla dryblasów powyżej 193 cm.

  • damski występuje w dwóch rozmiarach: M, L.

Wybierając rower KROSS Trans 5.0 damski zwróć uwagę, że M-ka jest przeznaczona dla kobiet niższych czyli poniżej 169cm, z kolei L-ka dla kobiet wysokich – powyżej 169cm.

Kross TRANS 5.0 – Opinie

OPINIE Z CENEO

  • “Rower bardzo fajny, dobrze wykonany, wyposażony w markowe podzespoły. Jest to rower trekingowy więc jazda nie jest męcząca. W standardzie ma praktycznie cały osprzęt (błotniki, lampy, bagażnik, itp.) więc na wycieczki rodzinne w sam raz.” – Michał
  • “Bardzo Ładny nowoczesny wygląd.Lekki i wygodny przy przenoszeniu lub wieszaniu na hakach w garażu. solidne wykonanie. bardzo dobre oświetlenie. Dobrze zachowuje się w terenie. POLECAM” – Jacek

NASZA OPINIA

Rower Kross Trans 5.0 jest najlepiej sprzedającym się rowerem w kategorii cenowej 2000 złotych. Lepszy od Trans 4.0. Problemy sprzętowe praktycznie nie występują, a jeśli już są to wyłącznie zależne od użytkownika. Na przykład naładowanie sakw 100 kg i do tego 100 kg rowerzysty – no nie ma szans, aby rower wytrzymał. Jeśli samemu waży się 100 kg i chce się przewieźć bagaż, to wystarczy kupić przyczepkę rowerową 🙂

Jeżeli szukasz roweru na dłuższe wyprawy rowerowe to rozważ model Kross Trans 5.0. W komentarzu poniżej możesz podzielić się własną opinią.

Oceń
[Total: 7 Average: 4.1]

Napisz opinię

opinie

  • Jeżdżę na rowerze od 2017 roku i póki co nie zawiódł mnie. Jedynie musiałem wymieniać klocki hamulcowe, ale to wiadomo standard jak ktoś dużo jeździ:))

  • Przesiadłem się na niego z leciwego kross trans alp, którego teraz trzymam w lokalizacji wakacyjnej, na starym zrobiłem tysiące km i byłem mega zadowolony 😉 Jedyną zaletą nowego względem poprzednika jest mniejsza waga i to ze niby stare hamulce: v-break potrafiły się przypalić, ale był mniej problematyczny – wymiana, transport, luzy, olejki. Bagażnik i śrubki rdzewieją (w starym dalej się błyszczą), po jednym sezonie wymagał już gruntownego serwisu kolo 800 pln (opony, hamulce, support, luzy w korbie, napęd) potem urwały mi się jeszcze 2 szprychy w tylnym kole, gwint w ramie łatwo się zrywa, osłonka od łańcucha mi się rozleciała 😉 Na usprawiedliwienie roweru jest to, że jestem gruby kolo 100 i dużo jeżdżę. Poprzedni kross był pancerny, teraz mam wrażenie, że kupuję taniego chińczyka tylko drogo 😉

  • W weekend zrobiłam wycieczkę w sumie 150km na pożyczonym damskim krossie trans 5.0 i uważam, że jest to rower zupełnie nienadający się do jazdy dłuższej niż 10km. Niewygodna pionowa pozycja, słaba stabilność, za wąska kierownica a przede wszystkim prądnica w przednim kole, której nie można odłączyć. Jak można w rowerach montować ‘hamulec’ znacznie obniżający sprawność i zasięg i jeszcze twierdzić, ze jest to rower przeznaczony do długich dystansów? Zdecydowanie odradzam.